Descargar josafat prudenci bertrana

Clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,34 KB

Salvador Galmés (1876-1951) En part costumista, en part ROMàntic i en part ruralista. Cultivà la narrativa breu. Va escriure Negrures i la La dida. Prudenci Bertrana va escriure Josafat. Més tard va escriure “Jo! Memories d’un metge filòsof!”.

Teatre.

Un dels gèneres més importants en el Modernisme.Van sorgir noves companyies i es va extendre molt. Gran exit entre el públic de l’epoca. Hiha 2 corrents generals:

-L’esteticista o malterlinkià o simbolista: art i estética per damunt de tot, elevat a lo suprem.

- El egeneracionista o ibsenià: lluita de l’individu contra la societat (J. Pig i Ferrater).

La narrativa decadentista Deriva del simbolisme literari. Es tracta més de suggerir que de descriure. Més que les coses del món físic es descriu l'efecte que causen en l'artista. L'art és l'aspecte essencial de la vida. Aspectes desagradables són valorats estèticament. L'erotisme és un tema freqüent. Prosa lírica, molt cuidada (aspecte que també trobam a Solitud, per exemple)

Prudenci Bertrana (Tordera, 1867- Barcelona, 1941)

Pintor i periodista

Josafat (1906)

Fineta, una prostituta, troba plaer a mantenir relacions sexuals dins la catedral de Girona amb un campaner deforme i monstruós. En un atac de ràbia, el campaner la mata. Un cop s'adona del que ha fet, va traslladant el cadàver per la catedral per tal d'ocultar-lo, mentre el cos es descompon. Aquests fets contrasten amb unes belles descripcions. Jo! Memòries d'un metge filòsof (1925) Sàtira del bohemi modernista, pagat de si mateix i orgullós.

Entre la terra i els núvols


Narrativa breu:

Proses bàrbares (1911)

Els herois (1920)

El meu amic Pellini i altres contes (1923)

La novel·la costumista

Joaquim Ruyra (1858-1939) Marines i boscatges

Miquel dels Sants Oliver (1864-1920) L'hostal de la bolla

Entradas relacionadas: