Educació Inclusiva: Conceptes Clau i Evolució Legislativa a Catalunya

Clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 671,66 KB

Educació: Procés d'aprenentatge i desenvolupament personal on es transmeten coneixements, valors, habilitats i actituds.

És una eina essencial per a la formació integral de les persones i la construcció d'una societat més justa.


Integració: Alumnes amb característiques especials tindran diverses ajudes i suports per adaptar-se al sistema educatiu.


Inclusió: El sistema educatiu adapta les necessitats als alumnes i elimina qualsevol barrera que impedeixi l'aprenentatge, la participació o la socialització.


Diversitat: Presència i valoració de les diferències culturals, socials, físiques, intel·lectuals i emocionals entre l'alumnat, promovent un aprenentatge inclusiu i equitatiu.


Suport de la intervenció social: Acció d'acompanyar i proporcionar recursos a l'alumnat i les famílies per superar barreres socials, emocionals o econòmiques que afecten l'aprenentatge i la inclusió.


Q81Pi5UeMscAAAAASUVORK5CYII=

Etapes del sistema educatiu actual:


D7wLXaNW6UczAAAAAElFTkSuQmCC


1. LGE (1970) – Llei General d'Educació

Va ser la primera reforma educativa a Espanya. Va establir que l’educació primària fos obligatòria per a nens i nenes de 6 a 14 anys, anomenada Educació General Bàsica (EGB).
Va universalitzar l’educació bàsica perquè tothom pogués accedir-hi, independentment del seu origen o situació.

2. LOGSE (1990) – Llei Orgànica d’Ordenació General del Sistema Educatiu

Va fer una reforma profunda del sistema educatiu:
Va allargar l’educació obligatòria fins als 16 anys.
Va ser la primera llei que va parlar d’alumnes amb necessitats educatives especials (NEE).
Va introduir l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i va relacionar l’edat mínima per començar a treballar amb el final dels estudis obligatoris.
Va donar molta importància a adaptar l’educació a la diversitat dels estudiants.

3. LOE (2006) – Llei Orgànica d’Educació

Es va centrar en garantir una educació de qualitat per a tothom. Es buscava que no només tothom tingués accés a l’educació, sinó que també aquesta fos igualitària i inclusiva.
Va donar suport especial als alumnes amb necessitats educatives, però sense limitar-se només a ells.
Va començar a treballar cap a un sistema educatiu més inclusiu, on tothom pogués aprendre junts sense discriminació.

4. LOMCE (2013) – Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa

Aquesta llei volia reformar alguns aspectes de la LOE. Es va centrar en millorar els resultats educatius i fer que l’educació fos més competitiva.
Va introduir canvis en els currículums educatius i en l’avaluació de l’alumnat.
Tot i això, va ser molt criticada per posar més èmfasi en la competitivitat que en l’equitat.


5. LOMLOE (2020) – Llei Orgànica de Modificació de la Llei d’Educació

És una actualització de la LOE, pensada per fer realitat el dret a una educació inclusiva, tal com reconeixen els Drets de les Persones amb Discapacitat.
Va donar més importància a valors com la igualtat d’oportunitats, l’educació per la convivència i el respecte a la diversitat.
Va introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) dins l’educació, enfocant-se en la sostenibilitat i el futur


LGE (1970) – Llei General d'Educació

Primera gran reforma educativa a Espanya. Va establir que l’educació primària fos obligatòria dels 6 als 14 anys, anomenada Educació General Bàsica (EGB). Va universalitzar l’educació bàsica perquè tothom pogués accedir-hi, independentment del seu origen o situació.

LOGSE (1990) – Llei Orgànica d’Ordenació General del Sistema Educatiu

Va fer una reforma profunda del sistema educatiu:
Va allargar l’educació obligatòria fins als 16 anys.
Primera llei que va parlar d’alumnes amb necessitats educatives especials (NEE).
Va introduir la ESO i va relacionar l’edat mínima per començar a treballar amb el final dels estudis obligatoris. Va donar molta importància a adaptar l’educació a la diversitat dels estudiants

LOE (2006) – Llei Orgànica d’Educació

Va centrar-se en garantir una educació de qualitat per a tothom. Buscava que no només tothom tingués accés a l’educació, sinó que també aquesta fos igualitària i inclusiva.
Va donar suport especial als alumnes amb necessitats educatives. Va començar a treballar cap a un sistema educatiu més inclusiu, per aprendre sense discriminació.

LOMCE (2013) – Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa

Va reformar aspectes de la LOE. Es va centrar en millorar els resultats educatius i fer que l’educació fos més competitiva. Va introduir canvis en els currículums educatius i en l’avaluació de l’alumnat. Va ser molt criticada per posar èmfasi en la competitivitat.

LOMLOE (2020) – Llei Orgànica de Modificació de la Llei d’Educació

Actualització de la LOE, pensada per fer realitat el dret a una educació inclusiva, tal com reconeixen els Drets de les Persones amb Discapacitat. Va donar més importància a valors com la igualtat d’oportunitats, l’educació per la convivència i el respecte a la diversitat. Va introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) dins l’educació, enfocant-se en la sostenibilitat i el futur

mmmmmmm

Entradas relacionadas: