Història del teatre a Grècia i Roma

Clasificado en Latín

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,46 KB

El teatre a Grècia i Roma

Les representacions no van tenir popularitat a Roma, però a Grècia van ser un símbol de festa popular. Les funcions de teatre van néixer dels cants dedicats a Dionís, sempre explicant una història. El poble grec les va utilitzar com a manera de purificar-se, mentre que els romans les veien com una simple diversió.

Les representacions van perdre el seu esperit religiós i es van organitzar concursos dramàtics per commemorar esdeveniments polítics i de tota mena.

Els espectadors estaven drets durant tota l'actuació. Més endavant es van construir teatres movibles, de fusta, amb unes grades en semicercle. L'imponent teatre de Marcel tenia una capacitat per a 20.500 espectadors.

La càvea o graderia era semicircular i escalonada, i els espectadors s'hi asseien segons la seva categoria social. S'hi entrava pels accessos (vomitoria) i es separava en sectors verticals (cunei) i horitzontals (maeniana).

El teló baixava quan començava la representació i pujava quan s'acabava. L'orchestra era la zona reservada als senadors o personatges importants. La scaena era l'escenari on actuaven els actors, amb una plataforma rectangular (proscaenium) i una zona de vestidor (postscaenium).

També podien tenir un pòrtic amb jardins envoltats de columnes, on els espectadors podien reposar. En dies de pluja o calor, es cobrien amb un tendal (velum). Els romans milloraven la qualitat acústica de l'escenari.

Entradas relacionadas: